středa 4. května 2016

Můj názor na diety, hubnutí, cvičení ....

Asi nejdůležitější je první krok.


Kdybych pominula cvičení, tak ke každému snu je třeba udělat první (a většinou nejtěžší) první krok. 
Co když to ostatní nepochopí? Co když se mi budou smát? To byly otázky, které se mi začaly honit hlavou, když jsem začala cvičit. Přiznám se, zajímá mě v určitých aspektech, co si o mně lidé myslí. 
Jakmile ale uvidíte výsledky => nebudete chtít přestat. 

Cca 75% ,,bodybuildingu" záleží na vašem jídelníčku

Musíte si uvědomit, že když ráno uběhnete 10 km, ale během dne stihnete vybílit ledničku, mrazák i spíž, budou vaše výsledky mizivé. Zároveň je ale špatné drastické omezování - diety. Asi to nejhorší, co můžete udělat, jsou diety. 
Zde dne na den se rozhodnout, že přestanu jíst např. pečivo, mléčné výrobky, sladké, cokoliv si vymyslíte... 
Je sice velmi dobré snažit se vyloučit ze stravy takové ty nezdravé složky, ale dle mého názoru je to efektivnější a jistější, když na to jdete pomalu. (alespoň vás neláká "zakázané" ovoce)
Trpělivost růže přináší a dobré věci zabírají čas - vaše výsledky se neobjeví po 2 dnech, ale to neznamená, že se máte vzdát. 

A teď konec motivačních klišé a pojďme k praxi : 

Tady vám vypíšu některé potraviny, které tvoří hlavní část mého života
  • quinoa, luštěniny, zelenina (cuketa, paprika, rajče, špenát), ovoce (jablka, banány, borůvky), vejce, bulgur, tofu, maso, cottage, ovesné kaše, celozrnné pečivo
Je velmi vhodné nahradit např. těstoviny => quinoa nebo bulgur (kuskus)
Normální pečivo => celozrnné, žitné pečivo
Přidat více bílkovin do každého jídla (luštěniny, cottage a mléčné výrobky, vejce) 

A hlavně NEHLADOVĚT. 

Když máte hlad, jděte se najíst. Nikdo vám neukousne hlavu za to, že potřebujete nějaké živiny. Když si zvyknete jíst pravidelně v určitém časovém intervalu, přestanete mít chutě a dokážete si udržet vlastní jídelníček. 



Žádné komentáře:

Okomentovat